Haal alles uit je website met neuromarketing

Als ondernemer weet je dat het altijd beter kan. Daarom is het verstandig  om te blijven bewegen. Zo is het eigenlijk ook met je website. Graag vertel ik je daarom wat meer over een relatief nieuw vakgebied: neuromarketing voor website design. Kennis hiervan is voor elke ondernemer relevant.

Met deze tactiek maak je ‘slimme’ en toekomstbestendige websites. Je zet psychologie, of eigenlijk inzicht over de werking van het onbewuste, in voor je website. Dus, voldoet jouw site hieraan?

Neuromarketing inzetten bij website design

Mijn naam is Linda Huisman, marketingcommunicatieadviseur bij Dazlin. Sinds 2008 ben ik als zelfstandige werkzaam vanuit Joure. Ik heb een passie voor consumentenpsychologie. De laatste drie jaar verdiep ik mij in neuromarketing, een nieuw onderdeel binnen de psychologie.

Door in te spelen op het onbewuste, dat veel krachtiger is dan wij denken, kun je websites verbeteren en gebruiksvriendelijker maken voor je bezoeker. Ook krijg jij daardoor meer reacties via jouw site. Want wist je dat 95% van de beslissingen, die we dagelijks nemen, onbewust zijn?

Verkort de zoektocht op jouw website

Neuromarketing is een hulpmiddel om de zoektocht van je klanten zo kort mogelijk te maken. Uiteindelijk is dat wat consumenten willen: gewoon antwoord op hun vraag of probleem.

Zorg bijvoorbeeld dat snel zichtbaar is wat je te bieden hebt. Dit kan met de juiste menustructuur, heldere tips en overtuigend bewijs. Durf je een stukje van je ervaring weg te geven? Staan buttons op de goede plek? Dan vergroot je de kans dat bezoekers in actie komen. Internet is van nature afstandelijk, vertel daarom eens wat leuks over jezelf. Maak het persoonlijk.

Zorg voor overtuigend bewijs op je website

Neuromarketing voor MKB-ers

Is dit alleen interessant voor grote bedrijven? Nee hoor. Neuromarketing is voor elk bedrijf interessant. Door mijn praktische aanpak kan ik de verbeterpunten van je website in een paar uurtjes benoemen. Een advies op maat is dus niet duur. En je kunt er, zelf of samen met je sitebouwer, gelijk mee aan de slag. Vaak gewoon binnen je huidige site.

O ja, het is ook handig om deze techniek als uitgangspunt te nemen, als je toe bent aan een nieuw website ontwerp. Ben je benieuwd wat ik voor jou kan doen? Bel me dan eens voor een kennismaking. Dat kost niets, hooguit een kopje thee 😉.

Dat is helder toch? Da’s Lin!

Nodig me gerust uit! Bel: 06 44 54 38 15, ik kom graag bij je langs.

resultaat in seo

Dazlin: neuromarketing voor website design!

kopje koffie doen?

Pakkende webteksten

Voor Qulotte heeft Linda de webteksten gemaakt. Ze zijn toegankelijk, vlot en met de eigen Qulotte 'touch' erin. Linda heeft dat goed over weten te brengen in pakkende webteksten.

Sterk op het snijvlak van strategie en uitvoering

“Ik denk dat Linda in haar kracht staat op het moment dat ze mensen kan helpen met marketingvraagstukken. Ze is vooral sterk op het snijvlak van strategie en uitvoering. Het is heel fijn dat iemand die strategisch mee kan denken ook weet wat er op de werkvloer moet gebeuren, Linda voelt dat aan en weet hoe ze moet handelen."

Meer referenties lezen